nytt & new

ny blogg, ny människa, jag börjar om på nytt nu. 
 
jag heter madeleine estander, för er som inte vet, jag är snart 14 år & rider. på den här bloggen kommer jag skriva om vardag, träning & ridning. jag har tre hästar som jag tänkte skriva lite mer om senare. Jag har en familj på 6 personer, bor i Ljusdal och är alltid glad! 
mer kommer ni få veta med tiden. 
 
horses, jag har då 3 egna hästar, vi börjar med lillbrage, 21 år & nordsvensk, både inkörd och inriden, hur mysig som helst, fast just nu utlånad, och kommer vara det hela hans liv förmodligen. 
Privat, är min maxade D-ponny, 28 år, men man kan inte tro det, han är hur pigg & glad som helst! bockar, sparkar bakut, drar osv. det är min bästa ponny, som jag haft längst & som helt enkelt är den bästa. 
Bonzai, är min nya ponny, en C-ponny som jag ska tävla hoppning med, jag köpte honom när han var 5 år, han hade inte gjort nånting, så jag red in honom osv, nu är han 6 år & klar. nu ska det bara tränas hoppning, lite grunder kvar osv. 
 
privat säger vi aldrig privat till, det gör ingen, utan alla kallar honom prille, jag glömde säga att han är en new forest! 
bonzai är lite arab, connemara, irish cob & nått mer kanske? 
 
det var typ allt om mig, undrar ni något är det bara att kommentera! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0