let's do it!

hej, det var en tjej som undrade om jag skulle kunna göra ett inlägg om lite mer fakta om mina hästar, om t.ex ras, ålder osv, & lägga ut bild/er på dem. 
så jag tänkte göra det lite kortfattat nu! 
 
Prille:
en bild från igår! 
 
jaja, prille är en new forest, 28 år gammal, han är brun, med svarta strumpor på alla fyra, stjärna som tecken. 
 
hur är prille att rida? i dressyren: är han jättefin, men måste ha en ordentlig framridning så att han ska bli mjukare. han är inte känslig, men han är pigg! så kortfattat så är han ganska mjuk i sig, fin att rida & lagomt pigg.
 
hoppning: en aning pigg, kan dra och dra sig åt sidan, men inte som jag om jag t.ex är van vid det nu, men han kan göra det med andra, & när dem inte är bredd på det så kan han dra på sidan, han är så stark! men annars är han superfin att hoppa, bra språng osv, hoppar alltid! hoppar man barbacka & han drar åt sidan har man inte en chans! haha
 
ute: ooh, loord, ute är han gaaalen, drar & sparkar & ah, allt man kan hitta på oftast, han tycker det är så jävla kul, & när man rider ut två så ska han tävla, då drar han ner huvudet & sticker! 
 
 

brage: ingen bild, dem har mamma!
det är såhär att brage har jag aldrig ridit typ seriöst, för han har vi haft jättelänge sen jag var pytte & då har mamma och syrran kört & ridit osv, så jag vet inte så mycket, men vad jag hört! 
 
nordsvensk, ca 155-160. 
 
hoppning: ska vara superfin, hoppar allt typ. bäst! 
 
dressyr: superfin där! mjuk osv! 
 
ute: pigg, kan bli stark, tycker det är jättekul! 
 
han är pigg i alla gångarter. mycket mer vet jag inte, han har varit utlånad i flera år sen jag var lite mindre! men han har det bra osv :) 
 
 
Bonzai: 
bild från hoppträningen igår! 
 
connemara, arab, irish cob, & kan vara nått mer, alla strumpor svart :) 
 
hoppning: superfin, taggar till som bara den på hinder, super bjudning & hoppar av då han ska! blir pigg & studsig osv. hoppar ALLT! 
 
dressyr: så sjukt fin, finaste killen! hur mjuk som helst & börjar lära sig saker nu, han kan flytta iaf :) mer kommer! kan bli studsig & envis när det blir jobbigt! haha! 
 
ute: pigg som satan, studsbollen! han är ju sån där som studsar osv. superfin! :) 
 
bonzai i dressyren: 

Kommentarer
Postat av: Tilda

Va kul att Prille är så pigg! :)<3

Svar: haha jaaa, det är superkul, tack för att du kommenterar :D <3
hur är det med dina hästar då? :) <3
annamerzedes.blogg.se

2012-07-03 @ 20:59:32
URL: http://myponnyworld.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0