åsiktsinlägg - pelham

vad tycker jag om pelham? jag tycker inte det är något fel på pelham, jag rider själv på det. 
jag hade inte direkt satt upp en oerfaren ryttare med pelham! ryttaren ska KUNNA rida men pelham, ha mjuk hand & inte vara hårdhänt, veta hur man rider med det & inte bara slänga på det & ut. 
vad jag tycker så är det jättemånga som rider med pelham jättebra! men sen finns det vissa..när jag t.ex ser på videor på personer som rider på pelham & typ plågar hästarna, ah ni vet videosar där vuxna plågar, sparkar på hästarna & allt, där dem rider med pelham & bara rycker, drar & sliter osv. det gillar jag självklart inte, helt dum i huvudet är dem. 
men det jag tycker med pelham lite kortfattat är att det är defnetivt inget fel på det, självklart inte. bra om man har en stark häst, mjuk hand & vet hur man rider med ett pelham :) 
 
kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0